divendres, 16 de novembre del 2012

Art fotogràfic...o trunyo?

L'altre dia hem va trucar un vell conegut dels inicis fotogràfics i que feia potser qatre anys que no en sabia res d'ell, ni tant sol publicava al facebook...desaparegut del món.

Hem va trucar per fer-me una proposta fotogràfica mentre hem comentava que feia dos anys que no "tocava" la camera doncs s'havia cremat. Perqué? Doncs va començar a fer cas de la gent i dels comentaris i de que era molt bo fins al punt de fer-se pro... Al final es va donar compte de que no era tant bó.

Aquest fet m'ha fet pensar en els cànons fotogràfics els quals ens guien influenciats per els foros fotogràfics. És comú pujar una fotografia i tenir molt dexit en un foro i en d'altres passar desapercebuda doncs en un o altre lloc hi ha una corrent influenciadora que "rebutja" tot els que surt del cànon establert.

Fa dies que hem miro aquesta fotografia, esta feta pujant a Vidrà, tot just començava a clarejar, feia un vent de mil dimonis i la boira corria muntanya amunt... Vaig parar-me al mig de la carretera, si es que s'en poc dir-ne així i amb el 70-200 a pols i l' ISO al màxim que hem permet la qualitat vaig començar a disparar.

Jo la miro i hem recorda un quadre de pintura, m'agrada perquè trenca esquemes pero sé que els classistes no l'entendrán i per aixó no l' ensenyo. Peró no sé que pensar-ne: ës un trunyo o és art?

Que en penseu? M'hauria de dir Vincent?



 
 


13 comentaris:

  1. Esteve, per mi aquesta es un "trunyo" està clar...jajaja. En canvi la de FN de la Grevolosa si que m'agrada molt encara que per el teu comentari a tu no t'agrada.
    Ja fa temps que no faig cas als "gurus" dels foros que normalment coincideixen amb els que comenten més no amb els que fan les millors fotos.
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pere si que m' agrada la de la Grebolosa pero encara estic en estat de shock per mop haver sabut treu-re'm més suc de la sessió.

      Elimina
  2. Esteve, sin ánimo de ofender, en esta imagen coincido bastante con Pere. A mi me pasa con frecuencia cuando algo se sale un poco de los cánones y no sabes muy bien si has dado en el clavo o todo lo contrario.
    Más movida, o inclusio más desenfocada, si miedo, tal vez iría en la linea buscada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Buenas Juan
      Primero gracias por molestarte en contestar y en segundo lugar no me ofendes ara nada... Los comentarios negativos o positivos siempre son bienbenidos

      Elimina
  3. Esteve d'aquest portal que parles, jo no en faria cas , hi ha gent molt rara. El més important és que tu t'agradi el que fas i si a l'altre gent li agrada be i si no també.
    Salut!

    ResponElimina
  4. Ho sento o no, no ho se, però aquesta en particular pel meu gust es un trunyo. Jo segurament sóc el menys indicat per valorar-ho, però trobo que t'has quedat a mixt camí entre una foto "estàndard" i una original i creativa.
    En quant el tema dels foros he de reconeixe que cada dia m'agrada menys publicar, trovas valoracions de amics entre amics que veus clarament que no son sinceres o criticas que argumenten amb un rerefons estàndard.
    M'agrada per exemple la forma de valora del Pere, el tio si no la valora es que no li ha sorprès i si la valora no te pels a la llengua, et diu la seva i normalment amb encert.
    Passo de formalitats o no, devent el que en vingui de gust.
    He dit........

    ResponElimina
  5. Amb Nikon segur que no t'hagués sortit així de malament! xD

    Personalment l'imatge no m'acaba de fer el pes, això si, per a gustos colors. En la fotografia d'autor o la fotografia anomenada "artística" crec que hi ha molt espavilat, només hi ha que veure alguns dels guanyadors del premi nacional de fotografia...

    Salut!



    ResponElimina
  6. Vinc de família d'artistes mon pare, escultor.
    Et puc dir que a mi m'agrada,no una barbaritat peeero... sempre i quan aquesta fos la teva intenció,no una casualitat.
    Els foros fa molt de temps que no hi participo en cap d'ells,em van desencantar els cometaris de segons quina gent i que si comentaves ells per favor et comentaven a tu.
    Dono valor els comentaris de gent que per les meves fotografies arriben al meu bloc i es queden per seguir-me...

    Salut.

    ResponElimina
  7. Home company, tant com en Vincent... és una mica agosarat, però estàs en línea... qui sap, potser un altre dia amb més inspiració! :-)
    Jo penso que els foros estan bé per ensenyar el teu treball i punt. No s'en pot fotre molt de cas pq ja veus els comentaris que s'hi fan, que si Great shot, que si Excellent, que si Awesome... no vegis que enriquidor i quina gran aportació a la fotografia, ara bé, en els blogs o webs ja és un altre tema, aquí estar bé que siguem honestos ja que intentem "pendre nota" dels comentaris i coses interessants que s'apunten per intentar millorar en futures sessions
    Al menys això és el que jo intento fer!
    Un saludo!
    Fran :-)

    ResponElimina
  8. A veure, primer de toto dir que pensava que poca gent comentaria aquesta entrada a causa de la fotografia.
    Quan la vaig veure en pantalla aquesta fotgrafia hem va cridar l'atenció doncs "segons" com la mirava hem recordava una pintura, pero era conscient i encara ho sóc de que és un trunyo... pero estic segur que hi ha gent que li agradarà. I de que tots en alguna moment hem tingut una fotografia que t'atrau sabent que no és bona i que sempre tens els dubte si ensenyar-la o no, potser és el subconcient que més que valorar la fotografia en si valores el moment de fer-la i això fa que tàtraigui.

    ResponElimina
  9. Potser deuries escriure l'efecte "Esteving"
    Coincidisc en coses que ja s'han dit. Per mi l'important: fer fotos que m'agraden i gaudir el moment d'anar a fer-les. Després sempre hi ha alguna imatge que a mi m'agrada moltíssim i després veus que a la resta els deixa indiferents. Bé, és igual, al fi i al cap tot això ho fem per divertir-nos (almenys jo)

    ResponElimina