dijous, 22 de març del 2012

Arròs a la Mar Menuda


Canon 5d mKII, 17-40 f4L, 171" a f 8, ISO400 a 17 mm, hora 07:08

 
Avui presento un lloc que no deixa indiferent a ningú, doncs esta siuat a Tossa de Mar i a l' estiu és impossible no trepitjar a algún banyista.
Aquest lloc és un dels pocs, diguem-ne "mítics" que hem faltaven fotografiar, tot i que molt sovint vaig als restaurants que hi ha al passeig a fer un arròs els diumenges, i sempre hem deia haig de dedicar-li temps a aquest lloc.

Els que hi han estat saben que hi ha un gran focus il.luminant la roca i la vegada que hi vaig anar hem va molestar molt la llum per la idea que portava al cap.
Fa un temps que hem van dir que actualment aquesta llum esta apagada, potser degut a la crisi, encara que no he entès mai el perquè d'aquests tipus d'il.luminació.

Amb aquesta informació nómes calia esperar el dia oportú... Avui després de molts dies d'anticicló, era un dia ideal per trobar un bon cel, no ha estat el que volia, però he disfrutat, que en definitiva és el que importa.

De la sessió m'ha agradat sobretot els ràpids canvis de condicions llumíniques, doncs quan he arribat el cel degut a la nuvolositat i la contaminació llumínica era tot de color taronja i poc a poc s' ha anat tornant grisós, amb una núvol que poc després ha deixat anar quatre gotes mal comptades.


Canon 5d mKII, 17-40 f4 L, 25", f 8, ISO 800 a 17 mm, hora 07:18


Hoy os presento un lugar que no deja indiferente a nadie, pues esta situado en Tossa de MAr y en verano es imposible no pisar a algún bañista.
Este lugar es uno de los pocos, digamos "mítico" que me faltaba fotografiar, a pesar de que a menudo voy a los restaurants que hay en el paseo para un arroz los domingos, i siempre me decía que le tenía que dedicar tiempo a esta roca

Los que han estado allí saben que hay un gran foco iluminando la roca y la vez que fuí me molestó mucho la luz para la idea que tenía en mente.

Hace un tiempo que me digeron que actualmente esta luz esta apagada, puede que debido a la crisi, aunque nunca he entendidoel porqué de este tipo de iluminación.

Con esta información sólo había que esperar el momento oportuno... Hoy después de muchos dias de anticiclón, era un dia para encontrar un buen cielo, aunque no ha sido elq ue yo quería, pero he disfrutado que era de lo que se trataba.

De la sesión me ha gustado sobretodo los rápidos cambios de las condiciones lumínicas, pues cuando he llegado el cielo devido a la nubosidad y la contaminación lumínica era todo de color naranja y poco a poco se ha ido volviendo grisáceo, con una nube que poco después ha dejado ir cuatro gotas.




11 comentaris:

  1. Me gusta mucho la segunda, tiene una combinacion de tonos muy bonita.
    Un saludo

    ResponElimina
  2. Coincideixo amb el companys, la segona és molt maca. M'agrada la subtilitat de l'aigua!

    Salut!

    ResponElimina
  3. totes dues son impresionants, pero tambe em quedo amb la segona

    ResponElimina
  4. A la primera la llum a la roca te un toc un pelet artificial, la segona m'agrada molt.

    ResponElimina
  5. A mi també m'agrada molt més la segona tot i que no acabo de veure l'enquadrament. Ara no tinc present aquesta roca però segurament no tingui gaires més possibilitats de composició (aïllada quedaria en un no res)

    ResponElimina
  6. Més natural i clàsica la segona atrau molt més, però..... la llum de la primera trenca esquemes clàsics i la fa especial.
    Toma!

    ResponElimina
  7. Unanimitat doncs...la segona és la que impimirè algun dia a paper!

    ResponElimina
  8. Dos fotos parecidas pero muy diferentes.
    A mi me gustan las dos, aunque para ser puñetero haría con parte de cada una una tercera foto.
    De la primera me quedo con la composición, a mi parecer más completa y llena. Por un lado porque creo que la segunda tiene demasiada parte baja, y porque esa roca que has cortado en la izquierda queda más completa en la primera. También me gusta de la primera el verde del árbol.
    En cuanto a la segunda foto, me encanta el tono que tiene la roca.
    En cuanto al cielo y el agua... no sé si frío o caliente, ;-P

    ResponElimina
  9. Una composició similar en les dues; difícl elecció. Malgrat tot, jo em quedo amb la segona, crec que els tons del mar i del cel són semblants i fan destacar els més càlids de la roca. D'altra banda, es veuen més "naturals".

    ResponElimina
  10. La composición de la primera es preciosa, con un cielo espectacular. De la segunda me quedo con la luz de la roca. Un saludo!

    ResponElimina